måndag 19 november 2012

SUSPOD 3: Vi måste prata om Vaktis

9 kommentarer:

Björn sa...

Fantastiskt som alltid! Tror tyvärr sockerkakan får vänta en vecka till...

Björn sa...

... och appropå vaktis tänker jag på när jag och Perra mfl brukade smyga in i Lorensbergahallen och lira, då var man alltid skraj att vaktis skulle dyka upp...

Johan seidefors sa...

Bästa hittills. s01e03 var en pärla. Krisen efter episod 2 var dramatisk. Vem är vaktis? Känns som en superhjälte alt. massmördare. Kanske både och. Dexter. Mysteriet Crille. Gåtan Björn. Spänningen mellan Schömer och Theis. Mittbackarnas förfall (ohhh). Straffdramat.

Daniel sa...

Slutlåten är så sjukt bra! Forever med Lucy. Får mig att minnas när man satt hemma hos Björne när de bodde på söder i början av 2000-talet och spelade GTA3.

Jonte sa...

Jonas inledde klart bäst och hade övertaget i matchen i matchen, men sen tror jag faktiskt att jag gick om vartefter. Å andra sidan fick han ju släppa till mål efter att ha gjort tre reflexräddningar på raken, utan att få hjälp med returerna och så satt den fjärde. Så jag vet inte om jag ska åt mig hela äran.

Jonte sa...

Det är väl för övrigt en fjäril i svanken Jojje har tatuerat om jag inte missminner mig...?

Björn sa...

jag tänkte också på GTA när jag hörde den där låten!

Axel sa...

Kändes som ett fall framåt med trean tycker jag också. Har fått feedback även från icke-susare som menar att det finns något allmängiltigt i showen som gör den relevant för oss alla här på vår jord.

måljonas sa...

Jonte har som vanligt rätt. Jag låg tre bollar upp ett tag innan två raka chockförluster med 0-3 och 0-2. Hämtade mig aldrig riktigt efter det. Inte ens när vaktis hjälpte till att sopa rent i straffområdet.